Sigvald Jensens Store Mindepokal i sølv.

Sigvald Jensen også kaldet Vejmanden, var medstifter af Djurslands Jagthundeklub. Han var en meget aktiv og dygtig hundesportsmand, og var speciel kendt for sit opdræt af pointere. Der foruden var han en dygtig og hjælpsom dressør, hans kendskab til stående hunde generelt, samt hans evner til at få jægerne dygtiggjorte til at anvende den stående jagthund, hører så absolut til blandt de bedste, langt ud over Djurslands grænser. Sigvald Jensen døde den 23. juni 2003 i en alder af 94 år. Det er hans ønske at pokalen "Landsjagtforeningen af 1923, Østjyske kredse", vundet til ejendom, skal genudsættes.

For eftertiden er pokalen døbt      Sigvald Jensens Store Mindepokal.

Pokalen tildeles den mest vindende engelske hund på sammenlagte point i Djurslands Jagthundeklub, og tildeles den person, som er medlem af DJK på klubbens årlige generalforsamling. Ved pointlighed er yngste hund vindende. Det er klubbens bestyrelse, der suverænt afgør, hvem der er berettiget til at modtage pokalen.

Pokalen er evigt vandrende, og må ikke graveres eller ændres i det hele taget. Pokalen tilhører Djurslands Jagthundeklub, og den person der har pokalen i sin varetægt, er ansvarlig for at den bringes eller sendes i ubeskadiget stand, til en person udpeget af klubben senest 14 dage før afholdelse af klubbens årlige generalforsamling.

I tilfælde af Djurslands Jagthundeklubs eventuelle ophør skal pokalen tilfalde Dansk Pointerklub.

Pokalen uddeles første gang på klubbens årlige generalforsamling i 2005 efter point opnået i kalenderåret 2004.

Med pokalen medfølger en bog, hvori vindende hunds årsresultater nedfældes medfølgende foto.

Pokalen er udsat første gang i 2004.

Vindere af Sigvald Jensens Store MIndepokal:

2004  Michael Strømberg, Thorsager            Gordon Setter, Nymarkens Gelina                                         78 p.

2005  Michael Strømberg, Mårslet                 Gordon Setter, Nymarkens Gelina                                         61 p.

2006  Michael Strømberg, Mårslet                 Gordon Setter, Nymarkens Jingo                                            39 p.

2007  Carsten Sørensen, Ålsrode                   Pointer, Midas                                                                            59 p.

2008  Carsten Sørensen, Ålsrode                   Pointer, Midas                                                                            65 p.

2009  Ove Steen Pedersen, Ryomgård          Gordon Setter, R. B. Fuzzy II                                                    32 p.

2010  Carsten Sørensen, Ålsrode                   Pointer, Midas                                                                            34 p.

2011  Jens Ole Nielsen, Balle                           Breton, Abuu                                                                              73 p.

2012  Ove Steen Pedersen, Ryomgårs           Pointer, Renitoft E2 Blitz                                                          57 p.

2013  Martin Mortensen, Ryomgård              Pointer L.N.s Pointmann Piere                                               42 p.

2014  Martin Mortensen, Ryomgård              Pointer L.N.s Pointmann Piere                                               46 p.

2015  Martin Mortensen, Ryomgård              Pointer Matresses F. Mati                                                       55 p.

2016  Jens Ole Nielsen, Ålsrode                      Breton, Klaphattens Emma                                                     52 p.

2017  Jens Ole Nielsen, Ålsrode                      Breton Inouk de L´Adour

2018  Jens Ole Nielsen, Ålsrode                      Breton,  Inouk de L´Adour                                                       30 p.

2019  Ove Steen Pedersen, Attrup                 Gordon Setter, Over des Press D. Ondine